ADÜ Menü

Adnan Menderes Üniversitesi
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

Bilgi Edinme Kurum Planı

BİLGİ EDİNME KURUM DOSYA PLANI
 
 
 
 
GENEL SEKRETERLİK
 
 
 
  • Üniversite gelen evrak kayıt ve havalesi
  • Üniversite giden evrak kayıt ve postası
  • Öğrenci ve personel konulu duyuruların ve yazıların dışında kalan duyuru ve tanıtım yazışmalarının yapılması
  • Üniversitemiz araştırma merkezlerinin kuruluş ve bilgileri
  • Üniversite yönetim kurulu gündem ve kararlarının yazımı ve dağıtımı
  • Üniversite senatosu gündem ve kararlarının yazımı ve dağıtımı
  • Üniversite disiplin kurulu gündem ve kararların yazımı ve dağıtımı
 
 
 
 
İDARİ MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
 
Satınalma Şube Müdürlüğü
 
  • Mal ve Hizmet Alımları
  • Makine, Teçhizat Alımları
  • Araç Gereç ve Malzeme Temini
  • Kamuya Ait Yerleri Kiralama
 
Tahakkuk Şube Müdürlüğü
 
  • Maaş Mutemetliği
  • Özel Güvenlik ve Geçici İşçiler Maaş Mutemetliği
  • Elektrik – Su – Telefon Hizmetleri Tahakkuku
 
Bilimsel Araştırma Projeleri Müdürlüğü
 
  • Bilimsel Araştırma Projelerinin Kabulü, Değerlendirilmesi, Desteklenmesi ve       
İzlenmesi
 
Tedavi Şube Müdürlüğü
 
  • Tedavi Giderlerinin Tahakkuka Bağlanması( Hastane, Eczane, Optik Giderler ve Kişilerden Gelen Tedavi Evrakları)
 
Koruma ve Güvenlik Şube Müdürlüğü
 
  • Güvenlik Önlemlerinin sağlanması ve takibi
 
Merkezi Ayniyat Saymanlığı
 
  • Dayanıklı ve tüketim taşınırlarının kayıt altına alınması, dağıtımı ve takibinin
  • Yapılması
 
Hizmet Araçları birimi
 
  • Merkez Kampus ile Fakülte/Yüksekokulların araç, şoför ve nakliye işlemlerinin                  
Yürütülmesi
 
 
 
 
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI
 
  • Üniversite internet altyapısı ve yönetimi
  • Network ve sistem yönetimi hizmeti
  • Bilgisayar ve çevre birimleri donanımı bakım ve onarım hizmeti
  • Web teknolojileri, web tasarım hizmeti
  • Bilgisayar yazılım hizmeti (Üniversite otomasyon yazılımları)
  • Bilgisayar donanım ve yazılım danışmanlık hizmeti
 
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI 
 
  • Yapım ve onarım işlemlerinin keşiflerinin hazırlanması, ihale işlemleri, ihalesi yapılan işlerin imalat bazında denetimi, hak edişler, geçici ve kesin kabul işlemleri
  • Yatırım projeleri kapsamında bulunan bina ve tesislerin etüd-projeleri, belediye ile ilgili imar-ruhsat işlemleri
 
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
 
  • Akademik ve idari atamaların sonuçlandırılması
  • Emeklilik işlemleri
  • Görevlendirme
  • Siciller (Akademik ve İdari)
  • İzinler (Senelik, Ücretsiz, Askerlik)
  • Terfiler (Akademik ve İdari)
  • Hizmet değerlendirmeleri (Sigorta ve Bağ kur)
  • Personel kimlik kartları
  • Doktora ve lisans değerlendirmeleri
  • İntibak işlemleri
  • Sağlık karnesi dağıtımı (Rektörlük)
  • Yurtdışı izin onayları
  • Pasaport işlemleri
  • Hizmet belgesi
  • Asalet onayları
  • Görev süresi uzatımı
  • Daimi, vizeli ve geçici işçilerin maaşların hazırlanması ve ödenmesi
  • Hizmetiçi, hazırlayıcı ve pekiştirici eğitimler.
  • Yurtiçi ve yurtdışı yolluk ödemeleri
  • Ek ders ücreti ödemeleri.
 
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
 
  • Genelgeler, İstatistikler, Anketler
  • Disiplin işlemleri
  • Akademik takvim
  • Yönetmelikler
  • Bölüm ve program açılması
  • Öğrenciler ile ilgili yazışmalar
  • Başarı oranları
  • Eğitim programları ile ilgili işlemler
  • Öğrenci sayılar
  • Öğrenci kimlik kartları
  • Öğrenci kontenjanları
  • Öğrenci kayıt kabul işlemleri
  • Yatay, Dikey geçiş işlemleri
  • Ön kayıt ve özel yetenek sınavı
  • Lisans üstü öğrenci kontenjanları
  • Kaydı silinen öğrenciler
  • Lisans tamamlama
  • Askerlik tecil işlemleri
  • Mezuniyet ile ilgili işlemler
 
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
  • Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak
  • İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek
  • İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak
  • İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak
  • Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek
  • İdarede kurulmuşsa Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek
  • İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek
  • İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek
  • Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak
  • Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak
  • İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek
  • Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek
  • Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak
  • İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek
  • İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak
  • İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak
  • Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak
  • Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek
  • İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak
 
 
 
 
KÜTÜPHANE VE DÖKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
 
  • Üniversitedeki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri için ihtiyaç duyulan her türlü bilgi kaynağını sağlamak.
  • Sağlanan bilgi kaynaklarının ve bilgilerin akademik-idari personel, öğrenciler ve diğer bilgiye gereksinim duyan araştırmacılara zamandan, emekten ve ekonomiden yarar sağlanmasını gözeterek gerekli organizasyonunu yapmak ve hizmete sunmak.
  • Bilgi kaynaklarının verimli kullanımını sağlamak için kullanıcı eğitimi vermek.
  • Kütüphaneler arasında işbirliği sağlamak.
  • Üniversitelerin Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin staj programlarını yürütmek (talep edilmesi durumunda)
  • Rektörlükçe verilecek diğer benzer görevleri yürütmek.
 
SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
 
  • Her türlü sağlık hizmetlerinin yürütülmesi
  • Güzel sanatlar ve spor alanlarında çalışmalar ve gösteriler düzenlenmesi
  • Öğrencilere burs, kredi, beslenme, barınma çalışma, dinlenme ve boş zamanlarını değerlendirme olanaklarının sağlanması
  • Ulaşım ve iş bulma alanlarında yardımcı olacak hizmetlerde bulunulması
  • Hizmet alanına giren konularda araştırma ve uygulamalar yapılması veya yaptırılması
  • Okuma salonları, öğrenci yurtları açılması
  • Toplantı, sinema ve tiyatro salonları, spor salon ve sahaları, kamp yerleri sağlanması bu ve benzeri diğer tesislerin kurulması, kiralanması, işletilmesi veya işlettirilmesi
  • Bu amaca yönelik olarak üniversitenin diğer birimleri ve üniversite dışındaki kuruluşlarla işbirliği içinde çalışır. 
 
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
 
  • Üniversitenin öğrenciler, diğer kişi ve kurumlarla olan anlaşmazlık ve uyuşmazlıklarında adli ve idari mercilerde üniversitenin haklarını savunmak,
  • Üniversitenin tasarruflarının yürürlükteki kanunlara uygun olarak icra edilmesini sağlamak ve idareye yardımcı olmak.
 
Disiplin ve Ceza Soruşturmaları Sekreterya Birimi
 
  • Üniversitemizce açılan inceleme ve soruşturma ile ilgili yazışmaları yapmak ve evrakları kayıt altında tutmak.
 
Dış İlişkiler Ofisi
 
  • Üniversitemizin yurtdışındaki kurum ve kuruluşlarla iletişimini sağlamak,
  • Yurtdışındaki çeşitli üniversiteler ile akademik işbirliğini gerçekleştirmek amacıyla öğrenci ve öğretim elemanlarının değişimini sağlamak ve belirtilen konularla ilgili bilgi ve belgeleri kayıt altında tutmak.
 
Sivil Savunma Uzmanlığı
 
  • Üniversitenin sivil savunma hizmetlerini yürütmek bu konuda yapılacak çalışmalarla ilgili koordinasyonu sağlamak