ADÜ Menü
ADü LOGİN

Adnan Menderes Üniversitesi
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

ADÜ Haber Arşivi

Didim MYO’dan Turizm Hedefine Yine Özel Katkı: ‘’İşimiz Eğitim, Gücümüz Öğrenci’’

Üniversitemiz Didim Meslek Yüksekokulu tarafından, 20 Kasım 2013 Çarşamba günü, ‘’Üniversiteliye Yönelik Ders Kitapları: Nasıl?’’ konulu bir çalıştay düzenlendi...

Üniversitemiz Didim Meslek Yüksekokulu tarafından, 20 Kasım 2013 Çarşamba günü, ‘’Üniversiteliye Yönelik Ders Kitapları: Nasıl?’’ konulu bir çalıştay düzenlendi.

Didim Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliği yaptığı toplantıya, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,  Deniz Pamukkale Üniversitesi ve Üniversitemiz öğretim elemanları katıldı.

Konferans salonunda yapılan çalıştay da ilk olarak konuşan Didim MYO Müdürü Prof. Dr. Atila Yüksel; 3 yıllık gözlemleri sonucunda, turizmde yüksek öğretim gören öğrencilerin edindiklerini, beceriye dökemediğini ifade etti.

Prof. Dr. Yüksel, öğrencilerin öğrenme stillerinin farkında olmadığını belirterek, “Sayın Rektörümüz söylediği bir şey var; Turizmde öne çıkmada, lider olmada turizme yön verecek kişilerin eğitimine vurgu yapıyor. Buna katılıyoruz. Benimde, küçülerek büyümeyi hedefleyen bir yapım var. Bu noktada eğitim önemli.”dedi.

Prof. Dr. Atila Yüksel’in açılış konuşmasının ardından, Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Kerim Gündoğdu, “Öğrenme Stratejilerine ve Stillerine Dayalı Ders Kitapları Hazırlama” başlıklı sunumunu yaptı. Doç. Dr. Gündoğdu sunumda;  öğrencilerin öğrenme stratejilerinin neler olduğu, öğrenme stillerini hangi etkenlerin etkilediği ve bunlara bağlı olarak MYO öğrencilerine yönelik ders kitaplarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken konular üzerinde durdu.

Öğretim Elemanları Prof. Dr. Atila Yüksel ve Doç. Dr. Fisun Yüksel’in moderatörlüğünde yuvarlak masa toplantıları düzenlendi. Bu çalışmada, özellikle MYO öğrencilerinin mesleki açıdan sahip olması gereken donanım/becerilerin neler olması gerektiği, kullanılan ders kitapları ve yardımcı malzemelerin bu beceri/donanımları karşılamada yeterli olup olmadığı tartışıldı. Ayrıca, öğrencilerin farklı öğrenme stillerinden kaynaklanan öğretme sorunları üzerine de görüşlerin alındığı çalıştay sonunda genel bir değerlendirme yapılarak bir bildirgenin hazırlanmasına karar verildi.

 


22.11.2013